
اوایل این هفته، اپل برنامه سلف سرویس خود را اعلام کرد که باید سال آینده برای سری آیفون 12 و آیفون 13 در ایالات متحده راه اندازی شود. به عنوان بخشی از این برنامه، اپل راهنمای تعمیرات و دسترسی به متداول ترین اجزای مورد استفاده مانند نمایشگر، باتری و دوربین را برای تعمیر آیفون های خود به مشتریان ارائه می دهد. با این حال، یک مطالعه جدید توسط CIRP نشان می دهد که این برنامه ممکن است به اندازه مورد انتظار مفید نباشد.
این نظرسنجی در بین 2000 مشتری اپل در ایالات متحده انجام شد که بین اکتبر 2020 تا سپتامبر 2021 آیفون، آی پد، مک یا اپل واچ خریداری کردند. نشان داد که 65 درصد از مصرف کنندگان صفحه نمایش «عالی» دارند و 17 درصد دارای صفحه نمایش «خراش» هستند. اما صفحه نمایش قابل استفاده تنها 6 درصد از کاربران مورد بررسی صفحه نمایش نشتی دارند که غیرقابل استفاده است.




جاش لوویتز، شریک و یکی از بنیانگذاران CIRP میگوید: «بر اساس آنچه مصرفکنندگان در مورد وضعیت بازنشستگی آیفونهای قدیمی میگویند، به نظر میرسد که مالکان نسبتاً کمی از برنامه سلف سرویس برای به تعویق انداختن خرید آیفون بعدی خود استفاده کنند.
در مورد وضعیت باتری، 26 درصد از کاربران گزارش می دهند که گوشی آنها نیم روز بدون شارژ دوام می آورد، در حالی که 14 درصد مجبورند هر چند ساعت یک بار آن را شارژ کنند. بر اساس این یافته ها، واضح است که برنامه سلف سرویس اپل ممکن است آنطور که در ابتدا تصور می شد مفید نباشد. به علاوه، آیفون 12 و آیفون 13 جدیدترین آیفونها هستند، بنابراین تعداد کمی از کاربران با مشکل باتری مواجه خواهند شد. این برنامه باید برای آیفونهای قدیمیتر مفیدتر باشد، و در حالی که اپل برنامه را گسترش میدهد تا آنها را نیز شامل شود، تاریخ دقیقی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد.
به نظر شما برنامه سلف سرویس اپل مفید خواهد بود؟ یا صرفاً با گنجاندن آیفونهای جدیدتر، آیا این شرکت دسترسی و کاربرد آن را محدود کرده است؟
[Via CIRP]
مانی ربات
خرید اپل ایدی
آخرین اخبار کلاب هاوس
خرید دعوت نامه کلاب هاوس
خرید پاسور
منبع اصلی پست
بدون دیدگاه