
21 دسامبر 1994: گیمرهای مک در حال لمس کردن هستند ماراتن، یک شوتر علمی تخیلی اول شخص که در پاسخ به موفقیت عظیم عنوان PC ساخته شده است مرگ.
ایجاد شده توسط Bungie، تیمی که بعداً انجام خواهد داد هاله بازی ها، ماراتن ویژگی های مهم در ژانر FPS را معرفی می کند. به همان اندازه مهم است که در رایانه در دسترس نباشد. ماراتن به سرعت در میان گیمرهای مک به محبوبیت تبدیل می شود.
تاریخچه مختصری از بازی های مک
در دهه 80 قرن گذشته اپل II بود بر سیستم کامپیوتری برای گیمرها بسیاری از کسانی که بعداً در صنعت بازی های ویدیویی به بازیگر تبدیل شدند، از جمله جان رومرو، بنیانگذار id Software، شروع به بازی و توسعه بازی برای اولین رایانه انبوه اپل کردند.
با این حال، با پیشرفت دهه و اوایل دهه 1990، رایانه ها مزیتی به دست آوردند. در حالی که برخی از بازیها بر روی رایانههای اپل و ویندوز (و قبلاً رایانههای DOS) اجرا میشدند، بسیاری از آنها هرگز روی Apple II و Mac وارد نشدند.
ماراتن به عنوان یک استثنا قابل توجه است. بازی حدود 10 هفته پس از عرضه PC از خط شروع خارج شد Doom II: جهنم روی زمین (که تا سال آینده به مک ها منتقل نشد).
در حالی که امروز مرگ مطمئناً بهتر از دو فرنچایز به یاد میآید، ماراتن بسیاری از چیزهایی را که به نظر می رسید مک ها را در آن زمان متفاوت می کرد، در خود گنجانده بود. مغزی تر از برخورد توپ ها به دیوار مرگ، بازی سرعت آهسته تر و جوی تری را نشان داد. داستان علمی تخیلی جذاب او معماهای زیادی را برای حل ارائه می دهد.
پازل ها و داستان های علمی تخیلی
عکس: Bungie
بر خلاف مرگبازیهای اکشن سبکی که فقط به شما نیاز دارند تا به نقطه شروع خاصی برسید تا به سطح بعدی بروید، ماراتن 26 سطح خود را بر اساس اهدافی که برای پیشرفت باید برآورده شود، قرار می دهد.
عناوین امروزی مانند آخرین ما نشان داده اند که توطئه های بازی می تواند به همان اندازه که در رسانه های دیگر گفته می شود جذاب باشد. اما دو دهه پیش، داستانسرایی تا حد زیادی در بازیهای ویدیویی یک موضوع اکشن باقی ماند. و، حداقل در تجربه من، معمولاً فراتر از نوردهی سنگین نیست، جنگ ستارگان– خزیدن سبک متن در صفحه نمایش بازی های خانگی.
ماراتن متفاوت بود این طرح به تدریج برای بازیکنان آشکار شد که آنها به پایانه های کامپیوتری مختلف در طول بازی می رسیدند و به عنصری از بازی اشاره می کرد که بعداً با موفقیت در بازی مورد استفاده قرار گرفت. بازی Resident Evil.
خود داستان مانند تلاقی بود بیگانگان و 2001: ادیسه فضایی. شما نقش یک افسر امنیتی را بازی کردید که تلاش می کرد تا حمله بیگانگان به یک کشتی در مستعمره ای به نام را شکست دهد ماراتن. هوش مصنوعی به نام لیلا و دورندال به شما در انجام ماموریت کمک کردند.
کاربران مک ممکن است مخفیانه ترجیح داده باشند که هیولاها را با اره برقی به دو نیم کنند. ولی ماراتن یک تجربه متفاوت با مزیت های خاص خود را ارائه دهد.
ماراتن: یک بازی جلوتر از زمان خود
همانطور که برای مک استاندارد بود، ماراتن همچنین ویژگی هایی را معرفی کرد که جلوتر از زمان خود بودند – و به زودی استاندارد شدند. اینها شامل سلاح های دوگانه، آتش ثانویه، یک موتور فیزیکی چشمگیر برای تغییر گرانش، و حالت شبکه چند نفره با (به یاد داشته باشید، سال 1994 بود!) چت صوتی واقعی است. مشخص شد که این آخرین ویژگی بسیار گسترده است. در آن زمان، بسیاری از دوستان کامپیوتری من تازه اولین کارت صدای خود را می خریدند.
از زمان انتشار آن در دسامبر 1994. ماراتن به یک موفقیت انتقادی و تجاری تبدیل شده است. این به گیمرهای مک عنوانی داد که به آن افتخار کنند. و این باعث شد Bungie به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان این پلتفرم شناخته شود. پس از تکمیل سه گانه از ماراتن بازی ها، Bungie به توسعه خود ادامه داد هاله حق امتیاز. (این بازی های موفق برخی از ایده های توسعه یافته را مجدداً استفاده می کنند ماراتن.)
بازی کردن رو یادت هست ماراتن برای مک؟ تجربه مکینتاش رترو مورد علاقه شما چه بود؟ نظرات خود را در زیر بنویسید
(اوه، و اگر به دنبال کمی نوستالژی بیشتر هستید، می توانید نسخه اصلی را بررسی کنید ماراتن راهنمای (.pdf) یا دانلود نسخه اصلی ماراتن بازی iOS.)
مانی ربات
خرید اپل ایدی
آخرین اخبار کلاب هاوس
خرید دعوت نامه کلاب هاوس
خرید پاسور
منبع اصلی پست
بدون دیدگاه