
17 ژانویه 1984: یک هفته قبل از پخش معروف خود در جریان Super Bowl XVIII، تبلیغ نمادین اپل در سال 1984 به عنوان تریلر فیلم آغاز شد.
اپل برای تبلیغ مکینتاش انقلابی جدید خود، تبلیغاتی را برای چندین ماه از توزیع کننده تبلیغات تئاتر ScreenVision خریداری کرد. ویدئوی علمی تخیلی کوپرتینویی “1984” – که یک مبارز آزادی را با چکش روبه روی یک شخصیت برادر بزرگ به تصویر می کشد، باید نماینده IBM باشد – چنان استقبال مثبتی از تماشاگران دریافت کرد که برخی از صاحبان تئاتر پس از پایان قرارداد اپل همچنان به پخش آگهی های تبلیغاتی ادامه می دهند. .
1984 مهمترین تبلیغ اپل است
این تصور اشتباه که تبلیغ «1984» اپل، تنها یک بار پخش شده است، همچنان رو به رشد است. بله، به یاد ماندنی ترین آگهی تبلیغاتی در جریان Super Bowl در سال 1984 نمایش داده شد. اما بسیاری از تولیدات تئاتر برجسته او را فراموش می کنند.
اولین نمایش این ویدئو، همانطور که اتفاق می افتد، در ساعت 1 بامداد در توئین فالز، آیداهو، در آخرین روز سال 1983 بود، تا برای جوایز تبلیغاتی سال آینده واجد شرایط شود.
ریدلی اسکات در سال 1984 فیلم تبلیغاتی اپل را کارگردانی کرد. بسیاری از آنها اسکات را در مورد ساخت آن زمان می شناختند بیگانه و بلید رانراگرچه او تجربه تبلیغاتی قوی داشت. تبلیغ مک “1984” بر اساس تصاویر جورج اورول ساخته شده است هزار و نهصد و هشتاد و چهار داستان کوتاهی که اپل را به عنوان یک شورشی در حال مبارزه با نخبگان تکنوکرات نشان می دهد.
شما می توانید این تبلیغ خیره کننده را در اینجا مشاهده کنید:
تغییر بحث برانگیز در تبلیغات اپل
در آن زمان، یک تبلیغ مک در سال 1984، هیئت مدیره اپل را نگران کرد.
این مکان مطمئناً بسیار تاریک تر از تبلیغات قبلی این شرکت بود که در لحظه کمدی دیک کاوت، سخنگوی سلبریتی اپل معامله می شد. در تبلیغ جدید مکینتاش که به طور محکم در زیبایی شناسی سایبرپانک پررونق دیستوپیایی ریشه داشت، هیچ چیز پرزکی وجود نداشت.
سال ها بعد، استیو هیدن، مدیر تبلیغات، تولید آشفته تبلیغات بحث برانگیز را توصیف کرد.
«نسخه اول مکان بیشتر بود جتسون نسبت به. تا کلان شهرگفت هیدن. «هدف این بود که ترس مردم از فناوری را در زمانی که داشتن رایانه شخصی شما به اندازه داشتن موشک کروز شما منطقی بود، از بین ببریم. ما میخواستیم با گفتن به مردم که قدرت به معنای واقعی کلمه در دستان آنهاست، فناوری را دموکراتیک کنیم.
علی رغم جنجال های داخلی اپل، استیو جابز در نهایت پخش این تبلیغ چشم نواز را تضمین کرد. این به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد – حتی اگر بتوان بر اساس فروش بد اولیه مک استدلال کرد که کامپیوتر را به اندازه کافی نمیفروشد.
با این وجود، این بازاریابی رویدادی بود. این واقعیت که مردم هنوز در مورد آن صحبت می کنند و دهه ها بعد از آن به عنوان نقطه شروع استفاده می کنند، آن را در تاریخ اپل حیاتی می کند.
آیا سال 1984 بهترین تبلیغ اپل بود؟
در حالی که تبلیغ سال 1984 دنیای تبلیغات را تکان داد، یک سال بعد دنباله موضوعی مشابه (به نام Lemmings and Macintosh Office) به شدت بمباران شد.
آیا اولین بازدید خود از تبلیغ سال 1984 را به خاطر دارید؟ آیا این تبلیغ محبوب اپل در تمام دوران شماست؟ اگر نه، پس چیست؟ نظرات خود را در زیر بنویسید
مانی ربات
خرید اپل ایدی
آخرین اخبار کلاب هاوس
خرید دعوت نامه کلاب هاوس
خرید پاسور
منبع اصلی پست
بدون دیدگاه