امروز در تاریخ اپل: تبلیغ Super Bowl Mac برخلاف همه شانس ها پخش می شود

اخبار اپل


22 ژانویه 1984: تبلیغ خیره کننده اپل در سال 1984 “Macintosh 128K” در سه ماهه سوم Super Bowl XVIII از شبکه CBS پخش شد.

احتمالاً معروف‌ترین آگهی تلویزیونی کامپیوتری در تاریخ، این تبلیغات توسط کارگردانی می‌شود بیگانه و بلید رانر کلاه ایمنی ریدلی اسکات اما به سختی پخش شد.

تبلیغات اپل متفاوت فکر می کند

درست مانند بسیاری از تبلیغات اپل در طول سال‌ها، تبلیغ سال 1984 هیچ وقت را برای بررسی مشخصات رایانه جدید اپل تلف نکرد. در عوض، او فلسفه را فرموله کرد. اپل تازه وارد جوان و «متفاوتی» بود که با غول تأسیس شده IBM روبرو شد که قبلاً وارد تجارت رایانه های شخصی شده است.

این آگهی آینده ای تیره و تار را به تصویر می کشد که در آن کارگران می نشینند و به شخصیتی شبیه برادر بزرگ گوش می دهند که در مورد شکوه تفکر گروهی صحبت می کند. یک زن مخالف با شلوارک قرمز روشن، چکش اقتدارگرا را در پرده عظیم می‌گیرد.

پخش میشه؟ پخش نمیشه؟ هیچ کس مطمئن به نظر نمی رسید

با این حال، از آنجایی که با اکثر تبلیغات کامپیوتری در آن زمان بسیار متفاوت بود، سال 1984 بحث برانگیز بود. استیو جابز و استیو وزنیاک، بنیانگذاران اپل، او را دوست داشتند. جان اسکالی، مدیر اجرایی آن زمان، چندان مطمئن نبود، اگرچه از شجاعت غیرقابل انکار او خوشش می آمد.

با این حال، هیئت مدیره اپل کمتر از آن متقاعد شد. مایک مارکولا گفته است: «آیا می‌توانم پیشنهادی برای اخراج یک آژانس تبلیغاتی داشته باشم؟» یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره، فیلیپ سی شلین، مدیر عامل میسی کالیفرنیا، چیزی نگفت جز اینکه سرش را بین دستانش فرو کرد.

شورای وحشت زده طرحی برای فروش جایگاه های تبلیغاتی Apple Super Bowl در آخرین لحظه ارائه کرد. روز جمعه قبل از بازی بزرگ، هرتز گفت که یک بلوک 30 ثانیه‌ای را می‌خرد، در حالی که هاینز گفت که دیگری را می‌خرد. این باعث شد اپل یک دقیقه 800000 دلار زمان پخش داشته باشد. بدون هیچ خریدار لحظه آخری، کوپرتینو تصمیم گرفت به هر حال تبلیغ را پخش کند.

تبلیغ اپل که برنده Super Bowl شد

از قضا، با توجه به اینکه Super Bowl چقدر پلتفرم بزرگ بود (این سال توسط 77.62 میلیون نفر دیده شد)، تیم Mac ممکن است متوجه اهمیت این حرکت نشده باشد.

جابز گفت که کسی را نمی شناسد که Super Bowl را تماشا کرده باشد. بیل اتکینسون، یکی از اعضای مهم تیم مک، طرفدار ورزش نبود. او بازی را به کلی از دست داد و منتظر ماند تا دوشنبه ببیند همه چیز چگونه پیش می رود. سایر اعضا پیوستند، اما فقط برای تماشای تبلیغ اپل.

حتی استیو هیدن، نویسنده این تبلیغ، پخش آن را از دست داد و بدون هیچ علاقه ای به فوتبال آمریکایی، تنها در خانه بود و ظرف ها را می شست که بعد از نمایش انقلابی تلفن زنگ زد.

این جی چیات، موسس آژانس بود که آگهی سال 1984 را ایجاد کرد.

چیات در امتداد خط فریاد زد: “چه حسی دارد یک ستاره لعنتی؟”

هیدن گفت: “عالی”، در حالی که هنوز از تبدیل دوباره از عشق به نفرت-و-عشق-به عشق- که آگهی دریافت شد، متحیر بود. “فقط مرا مجبور نکنید سال آینده این کار را انجام دهم.”

تبلیغ سال 1984 بهترین تبلیغ اپل است

در سال‌های بعد، بسیاری از شرکت‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به تبلیغ پرچم‌دار اپل تقلید کردند یا به آن ادای احترام کردند. در سال 2004، با تبلیغ “1984”، به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس، اپل نسخه به روز شده ای را منتشر کرد که در آن قهرمان یک آی پاد روی کمربند خود بسته بود.

همانطور که برخی از دیگر فعالیت های بازاریابی اپل عالی بوده است، تبلیغات Super Bowl Mac همچنان به عنوان تاج موفقیت کوپرتینویی در زمینه تبلیغات باقی مانده است. این امر مکینتاش را که خیلی زود به فروش رسید، در مسیر موفقیت قرار داد.



مانی ربات

خرید اپل ایدی

خرید دعوت نامه کلاب هاوس

منبع اصلی پست

bitly
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار اپل
لینک های اتاق نشیمن خود را با شبیه ساز گلف فیگولف بزنید

این آخرین فرصت شما برای دریافت این شبیه ساز گلف واقعی با قیمتی کم سابقه است. عکس: Cult of Mac Deals کمبود زمین‌های گلف محلی نباید مانع از دسترسی شما به لینک‌ها شود. به نظر می رسد، می توانید در برخی از معروف ترین زمین های جهان – از اتاق …

اخبار اپل
مایک دین، تهیه‌کننده موسیقی برنده جایزه گرمی، استودیوی مک خود را تمجید می‌کند، «بی‌صبرانه منتظر» یک مک پرو جدید

مایک دین، تهیه‌کننده موسیقی برنده جایزه گرمی، که با افرادی مانند کانیه، سلنا گومز و مدونا کار کرده است، در اینستاگرام از استودیوی M1 Ultra Mac خود سخن گفته و در عین حال از این واقعیت که نمی‌تواند یک مک سیلیکونی اپل بخرد ابراز تاسف می‌کند. حرفه ای. دین با …

اخبار اپل
دستگاه استریم جدید Xbox مقرون به صرفه می تواند برای اپل تی وی دردسر ایجاد کند

مایکروسافت روز جمعه تایید کرد که در حال توسعه یک دستگاه استریم ارزان قیمت است که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به کنسول کامل، بازی های ایکس باکس و پخش رسانه را پخش کنند. که می تواند مستقیماً با Apple TV رقابت کند. در همین حال، به گفته …