طبق آخرین آمار، اپل موزیک با 15 درصد سهم بازار، اکنون دومین سرویس پخش موسیقی در جهان است. به طور قابل توجهی بزرگتر از رقبایی مانند YouTube Music و Deezer است.
با این حال، اپل موزیک باید بجنگد تا از آمازون موزیک جلوتر بماند، در حالی که رسیدن به Spotify کار بسیار دشواری خواهد بود.
اپل موزیک در رتبه دوم سهم بازار قرار گرفت
یک گزارش جدید از تحقیقات MIDiA نشان میدهد که بازار استریم موسیقی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ۵۲۳.۹ میلیون مشترک افزایش یافته است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۹.۵ میلیون (۲۶.۴ درصد) افزایش داشته است.
طبق این گزارش، Apple Music حدود 15 درصد از این رقم را به خود اختصاص داده است، در حالی که آمازون موزیک و Tencent Music هر کدام 13 درصد از این رقم را به خود اختصاص داده اند. YouTube Music با تنها 6٪ از بازار بسیار عقب است، اما MIDiA می گوید که با سرعت چشمگیری در حال رشد است.
تصویر: تحقیقات MIDiA
در این گزارش آمده است: «گوگل زمانی عقب مانده بود، اما انتشار YouTube Music وضعیت آن را تغییر داد و در 12 ماه منتهی به سه ماهه دوم سال 2021 بیش از 50 درصد رشد کرد.
اگرچه میتوان حرکتی بین رتبههای دوم، سوم و چهارم مشاهده کرد، اما برای خارج کردن Spotify از جایگاه اول به چیزی دیدنی نیاز است. این شرکت سوئدی اکنون 31 درصد از بازار را در اختیار دارد.
Spotify هنوز جلوتر است
Spotify در سه ماهه دوم سال 2022 از 33% در سه ماهه دوم 2021 کاهش جزئی در سهم بازار داشت. با این حال، Spotify تعداد مشترکین بیشتری را در 12 ماه این دوره نسبت به هر سرویس پخش دیگری اضافه کرد.
MIDiA گفت: “هیچ خطری وجود ندارد که Spotify به زودی موقعیت رهبری خود را از دست بدهد.” اما این شرکت ممکن است نگران باشد که سهم بازارش برای سومین سال متوالی کاهش یابد زیرا سرویسهای رقیب بازی استریم خود را تشدید میکنند.
بدون دیدگاه