سیاره ماقبل تاریخ به شما اصلاح دایناسور را می دهد [Apple TV+ review]

اخبار اپل

جدیدترین مستند Apple TV + است سیاره ماقبل تاریخ، که به زندگی و عادات تعداد زیادی از دایناسورها می پردازد. رسیدن هفته آینده – درست به موقع برای هیجان زده کردن بچه ها در هر سنی سلطه جهانی ژوراسیک – مجموعه پنج قسمتی تمام لذت های معمول مستندهای طبیعت دیوید آتنبرو مجری را ارائه می دهد.

بینندگان می توانند به یکباره یاد بگیرند و از طراحی موجود CGI و عکاسی فوق العاده از موقعیت مکانی شگفت زده شوند.

سیاره ماقبل تاریخ مرور

در این مجموعه مستند دینو، با یک قسمت جدید که از 23 تا 27 می هر شب پخش می شود، با اکوسیستم ها و گونه های قبل از زمان ضبط شده آشنا می شوید. مهارت‌های فرزندپروری تیرانوسوروس رکس، اولین پرواز شکارچیان بالدار، نگهداری از دندان موساسوروس و موارد دیگر را در این مطالعه شیک و با عکس‌برداری زیبا از زندگی حیوانات ببینید.

این نمایش بر رندرهای زیبای CGI از دایناسورها، و همچنین بر عکسبرداری از مکان و حیوانات برای قرار دادن دقیق آنها در محیط خود متکی است. این چیزهای عجیب و غریب است – و دقیقاً از نوع سرگرمی های آموزشی کمی چالش برانگیز است که برای دهه ها جزء اصلی برنامه های تلویزیونی بوده است، البته دلیل خوبی هم دارد. چه کسی دایناسورها را دوست ندارد؟

ذهن های کرتاسه

شما مته اینجا را می دانید. در سال 1999 قدم زدن با دایناسورها، بخش مهمی از گزارش های تاریخی حدس و گمان بر اساس آنچه در مورد رفتار ابر گونه های منقرض شده به بهترین شکل درک شده است، خانه های تولید ارزش ارائه بازنمایی های واقعی از رفتار دایناسورها را برای مطابقت با رسانه های تخیلی بی پایان در مورد آنها دیده اند.

بنابراین، همانطور که پارک ژوراسیک فیلم های ریپوف مانند کارنوسور و جزیره دایناسورها قدم زدن با دایناسورها همچنین الهام بخش لژیونی از مراجع تقلید شد. دایناسورها خیلی باحال هستند که همیشه جایی در پس ذهن یک تهیه کننده نباشند. اگر درست انجام دهید، تقریباً نمی توانید پول خود را از دست بدهید.

با ورود سوم در قهقرایی طاقت فرسا دنیای ژوراسیک سریال‌هایی که در راه بودند، چند نفر از این تهیه‌کنندگان این ایده درخشان را داشتند که به مردم کمی برنامه‌های ضدبرنامه ارائه کنند. تهیه کنندگان در این مورد جان فاورو هستند (مرد آهنی) و مایک گانتون (سیاره زمین، و واحد تاریخ طبیعی استودیو بی بی سی.

سیاره ماقبل تاریخ آدام والدز و اندرو آر جونز، کارگردان‌های این فیلم، از هنرمندان پیشکسوت جلوه‌های ویژه هستند که پیش از این با فاورو کار کرده‌اند. کتاب جنگل، و جمع آوری اعتبار برای امثال عظیم آواتار، جنگ جهانی Z، ارباب حلقه ها فیلم ها و، آیا نمی دانید، پارک ژوراسیک. جونز همچنین فیلم کوتاه پیشگامانه CGI را کارگردانی کرد آخرین پرواز اوزیریس، را ماتریسفیلم مجاور که قبلا پخش شده بود ماتریس بارگذاری مجدد شد.

هر دو کارگردان در ترکیب عکاسی از طبیعت در دنیای واقعی (توسط مجموعه ای از کهنه سربازان غیرداستانی مانند دیوید بیلی، مارک مکون و پل دی. استوارت) با منظره غیرممکن چتر دریایی باستانی و شکارچیان و امثال آن، کار بزرگی انجام می دهند.

دیوید آتنبرو: صدای مستندها

دیوید آتنبرو، افسانه مستند انگلیسی ارائه می کند سیاره ماقبل تاریخ
عکس: Apple TV +

راوی دیوید آتنبرو البته با این نوع برنامه بیگانه نیست. او از زمانی که سخنرانی‌ای از محافظه‌کار بحث‌برانگیز Gray Owl (نام واقعی Archibald Belaney) را دید، که مدعی میراث بومیان آمریکا بود، در قلب او طبیعت‌گرا بود، زیرا فکر می‌کرد که ممکن است به مبارزه او برای نجات زیستگاه بیش‌سوار آمریکای شمالی اعتبار بخشد.

برادر آتنبورو، ریچارد، در سال 1999 یک فیلم زندگینامه ای زیبا اما ملایم درباره جغد خاکستری با بازی پیرس برازنان می ساخت. (این بعد از بازی ریچارد آتنبرو در دو قسمت اول اتفاق افتاد پارک ژوراسیک دیوید آتنبرو در سال 1952 به بی بی سی پیوست.

او در واقع نمایش دیگری درباره دایناسورها ارائه کرد که به نام دایناسورها: روز پایانی با دیوید آتنبرو. آن سریال بی بی سی کم داشت سیاره ماقبل تاریخ ارزش تولید چشمگیر بود، اما چیزهای زیادی برای توصیه به آن وجود داشت.

همچنین یکی از احمقانه‌ترین جنجال‌ها را در زمان‌های اخیر که روزنامه بریتانیایی منتشر کرد، آغاز کرد خورشید آتنبورو را متهم کرد که سعی دارد تیرانوسور، دایناسوری با مغزی به اندازه یک توپ تنیس، «بیدار شود». آنچه آنها فکر می کردند به دست می آورند فراتر از من است، اما دیدن این که زیست شناس شوالیه 95 ساله هنوز هم پس از این همه سال می تواند سر و صدای عمومی را به پا کند، جالب بود.

شیفتگی دایناسورها

همچنین چیزی غیرقابل انکار در مورد این ایده وجود دارد که ما هنوز شیفتگی جمعی به زندگی حیوانات داریم که میلیون‌ها سال قبل از انسان‌ها قدمت دارند. دانشمندان از طریق سوابق فسیلی، و با مقایسه و مقایسه رفتار آنها با حیواناتی که در حال حاضر روی زمین راه می روند، چیزهای زیادی در مورد این حیوانات یاد گرفته اند، که ما تقریباً تصویر واضحی از آنها داریم.

در واقع، برخی افراد واجد شرایط هستند که چرخه زندگی حیوانی را که 60 میلیون سال است زنده نبوده است، تقریباً با دقتی که می توانید زندگی یک سگ یا گربه را توصیف کنید، توصیف کنند. اگر این پیروزی تخیل و اراده علمی نیست، من نمی دانم چیست.

سیاره ماقبل تاریخ ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما انتظار دارید اما برای من، این نوع چیزها هرگز قدیمی نمی شوند.

★★★★ ☆

تماشا کردن سیاره ماقبل تاریخ در Apple TV +

قسمت اول از سیاره ماقبل تاریخ در 23 می در Apple TV + نمایش داده می شود. چهار قسمت دیگر در شب های هفته متوالی دنبال می شوند.

دارای رتبه: TV-PG

تماشا در: Apple TV +

Scout Tafoya منتقد سینما و تلویزیون، کارگردان و خالق مجموعه مقالات طولانی مدت ویدیویی است. بی عشق برای RogerEbert.com. او نوشته است برای صدای دهکده، کامنت فیلم، نقد کتاب لس آنجلس و مجله نایلون. او نویسنده است سینمافاژی: در قالب کلاسیک روان‌گردان توبه هوپر، را کارگردان 25 فیلم بلند، و کارگردان و تدوینگر بیش از 300 مقاله ویدیویی، که می توانید در Patreon.com/honorszombie پیدا کنید.

مانی ربات