کمپین تبلیغاتی دریافت مک به پایان می رسد

اخبار اپل


21 مه 2010: اپل بی سر و صدا به کمپین بازاریابی طولانی مدت و برنده جوایز «Get a Mac» پایان می دهد.

این تبلیغات در سال 2006 شروع به کار کرد و در آن جاستین لانگ بازیگر نقش یک مک باحال و جوان را ایفا کرد. جان هاجمن، کمدین، کامپیوتر خفه کننده و بی دست و پا را به تصویر کشید. در کنار کمپین‌های «متفاوت بیندیشید» و «Silhouette» آی‌پاد، «Get a Mac» به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی طولانی‌تر در تاریخ اپل تبدیل خواهد شد.

من یک مک هستم و یک کامپیوتر شخصی هستم

تبلیغات اصلی «Get a Mac» در سال 2006 وارد شد، تقریباً در همان زمانی که اپل به مک های اینتل تغییر داد. استیو جابز یک کمپین تبلیغاتی می‌خواست که تفاوت‌های بین رایانه‌های شخصی مک و رایانه‌های شخصی را برجسته کند – و به‌ویژه چرا رایانه‌های اپل رقبای خود را به حاشیه می‌راندند.

برای مدت طولانی، خلاقان تبلیغات آزمایشگاه هنرهای رسانه‌ای TBWA که روی این پروژه کار می‌کردند، تلاش می‌کردند تا رویکرد درست را ارائه دهند.

در تاریخچه شفاهی تبلیغات برای وب سایت پویشاریک گرونبام و اسکات تراتنر، مدیران خلاق، منشأ تبلیغات “Get a Mac” را به یاد آوردند. این پیشرفت پس از شش ماه حضور ناموفق جابز به دست آمد.

گرونبام گفت: «من با اسکات در جایی در مالیبو موج‌سواری می‌کردم، و ما در مورد ناامیدی‌مان از ارائه ایده‌ای صحبت می‌کردیم، و به او گفتم، می‌دانی، تقریباً مثل این است که ما باید خیلی ابتدایی باشیم. مثل این است که ما به یک مک و یک رایانه شخصی روی یک سایت سفید نیاز داریم و باید بگوییم: «این یک مک است. در A، B و C خوب است. و این یک رایانه شخصی است، و در D، E و F خوب است.

«پس یادم می‌آید که گفتم [associate creative director Barton Corley]تراتنر گفت: “اگر این دو شخصیت را تجسم کنیم، چه می شود؟” یک مرد می تواند بگوید، “من مک هستم.” یک مرد می تواند بگوید: “من یک کامپیوتر شخصی هستم.” مک می تواند روی اسکیت های غلتکی در حال چرخش دور رایانه شخصی باشد و بگوید چقدر سریع است. بارتون فقط آن را گرفت و واقعاً دوید.»

پایان کمپین تبلیغاتی «Get a Mac» اپل

تبلیغات ایالات متحده برای چند سال بعد پخش شد و در مجموع 66 نقطه تلویزیونی پخش شد. این کمپین به بازارهای دیگر نیز گسترش می یابد و بازیگران جایگزین نقش های مک و رایانه شخصی را بازی می کنند. (به عنوان مثال، دیوید میچل و رابرت وب در نسخه بریتانیا نقش شخصیت ها را بازی کردند.) تمام 66 آگهی آمریکایی توسط کارگردانی شده اند. جون باگ کارگردان فیل موریسون

اپل آخرین تبلیغ تلویزیونی «Get a Mac» را در اکتبر 2009 پخش کرد که نشانگر آغاز پایان کارزار بود. با این حال، بازاریابی هوشمندانه در وب سایت اپل ادامه یافت. در 21 مه 2010، اپل سرانجام صفحه “Get a Mac” خود را با صفحه “Why You’ll Love a Mac” جایگزین کرد.

در همین حال، در تلویزیون، تبلیغات کوپرتینویی بیشتر بر روی آیفون‌ها متمرکز بود تا مک‌ها، که نشان‌دهنده تغییر در اولویت‌های این شرکت بود.

کمپین تبلیغاتی اپل مورد علاقه شما در تمام دوران چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.



مانی ربات

خرید اپل ایدی
خرید اکانت تیندر

خرید قاب ایفون 13

منبع اصلی پست

bitly
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Apple Arcade
اخبار اپل
Air Twister با پشتیبانی از کنترلر و موارد دیگر به Apple Arcade می رود

بازی امروز اپل آرکید آماده است و در اپ استور منتظر است و یکی از بازی هایی است که می خواهید آن را بررسی کنید. Air Twister در iPhone، iPad، Mac و Apple TV قابل پخش است و پشتیبانی از کنترلر به این معنی است که در همه آنها به …

اخبار اپل
کریس ایوانز با نام مستعار کاپیتان آمریکا سرانجام با آیفون 6 اس خود خداحافظی کرد

به نظر می رسد که ستاره «Defending Jacob» در حال تغییر به آیفون 13 است. عکس: chrisevans @ Instagram کریس ایوانز، ستاره استودیو مارول کاپیتان آمریکا این مجموعه فیلم، زمانی که در نهایت با یک مداحی کوچک دوست داشتنی پنجشنبه با آیفون 6s قابل اعتماد خود خداحافظی کرد، کمی به …

تلویزیون + آرم
اخبار اپل
زیرمجموعه‌های نتفلیکس در شرف ارزان‌تر شدن هستند، اما یک نکته مهم وجود دارد

همه ما با گران‌تر شدن نتفلیکس آشنا هستیم، اما برای یک بار اشتراک شما می‌تواند قیمت آن را کاهش دهد – تا زمانی که مایل باشید یک یا چهار تبلیغ را تماشا کنید. ما قبلاً شنیده بودیم که نتفلیکس در حال آماده شدن برای معرفی یک طبقه جدید با پشتیبانی …